Boštjan Pavček – predsednik rock and roll sekcije pri PZS:
"Spoštovani tekmovalci, sodniki in gledalci, veseli me, da smo letos na enem mestu, v enem terminu zbrani skupaj najboljši plesalci iz vseh plesnih zvrsti. Še posebej nam je vsem skupaj v čast, da se je to zgodilo ravno v letu, ko naša krovna organizacija prazuje 60. obletnico svojega obstoja in delovanja
Tekmovalne discipline sekcije za rockenroll delujejo, po stopnji zahtevnosti, najbolj športno izmed vseh disciplin znotraj Plesne Zveze Slovenije, saj tekmovalci kombinirajo atraktivne plesne figure z drzno akrobatiko.
Zahtevnost najvišjega članskega razreda je v zadnjih letih tako narasla, da ga nekateri imenujejo kar »extreme rocknroll«. Najmanjša sekcija znotraj PZS se ponaša z odmevnimi rezultati v vseh starostnih kategorijah, tako med pari, kot med formacijami.
Tekmovalci akrobatskega rokenrola zadnjih 15 let, vsako leto, vsaj v eni kategoriji posežejo med finaliste velikih tekmovanj. Uspehi starejših mladincev pa so že od nekdaj slovenska zaščitna znamka. Doslej so tekmovalci te sekcije osvojili dva naslova svetovnih in en naslov evropskih prvakov, ter vrsto uvrstitev na stopničke.
Nekateri najboljši plesalci so sedaj trenerji in mednarodni sodniki, ki so v tujini zelo cenjeni. Članice sekcije so aktivne in uspešne tudi kot organizatorke velikih tekmovanj in ne nazadnje, iz Slovenije prihaja predsednica svetovne RR zveze WRRC, gospa Mirjam Kerpan Izak."
Rock'n'roll sodi med mlajše plesne zvrsti, saj se je pojavil zaradi značilne glasbe v letih 1954 do 1958, doživel velik vzpon in danes še vedno spada med najbolj priljubljene plese pri mladi generaciji. Rock'n'roll (beseda pomeni "dvigniti in valjati" po nekem starem črnskem prevodu) je bilo v začetku druge polovice 20. stoletja novo ime za popularno črnsko glasbo v ameriškem ritmu. Leta 1954 je pevec Bill Haley s pesmijo "Rock around the clock" v filmu Sejanje nasilja prinesel največjo revolucijo v Evropo.
Osnova rock'n'roll-a je hitra glasba iz petdesetih let, ko je svet, predvsem pa Ameriko, preplavil val navdušenja nad glasbo, ki so jo izvajali Elvis Presley, Buddy Holy, Jerry Lee Lewis in Chuck Berry. Obstoječe plesne zvrsti niso omogočale gibanja po tako hitrem ritmu, zato se je razvil ples, za katerega so bili značilni posebni koraki-"brcanje", ki so ji poimenovali kicki. Ker je bil ples popularen predvsem med mladimi, so le-ti k plesnim korakom dodali tudi razne akrobatske figure. Boogie pa je pravzaprav ljudski ples pedesetih let, še posebej za mlado generacijo, ki je ta ples kljub trdemu ritmu igraje in sproščeno plesala. Nastal je v črnski četrti Harlema, v New Yorku. Glasba "boogija" podobna ritmu motorja, ki je bila tudi klavirska spremljava za stari blues, je izpolnila želje mladih, ki so si želeli nekaj novega in revolucionarnega. Boogie ni bil natančno določen ples-odločilna je bila domišljija, vnašanje novih plesnih elementov in veselja do igrivosti v izvedbi plesnega programa. Pri nas je bil ples znan kot "tržačan", na kontinentu kot "boogie woogie", v Ameriki kot "jitterbug" in v Angliji kot "jive".
Od posameznih oblik boogija in rock'n'rolla je tretji val prinesel popolnoma novo športno zvrst plesa, tako imenovani akrobatski rock'n'roll, ki se je pri nas začel razvijati po letu 1979.
Akrobatski rock'n'roll je kompleksna športna zvrst, kjer morajo tekmovalci združiti športno akrobatiko z umetniško interpretacijo plesnih elementov. Sestavljen je iz dveh plesnih programov. V talnem programu, ki traja minuto, plesni par prikaže tehniko osnovnega koraka, izvedbo različno zahtevnih plesnih figur, koreografijo in izraznost. Glasba pri rock'n'roll-u je izredno hitra, zato je uspešnost para pogojena z dobro izvedeno tehniko, hitrostjo gibanja in konstantnostjo prikaza sposobnosti preko cele koreografije. Drugi, akrobatski program, ki traja 2 minuti, je sestavljen iz osmih akrobacij, ki so med seboj povezane s plesnimi koraki, značilnimi za rock'n'roll. Poleg vseh zahtev iz talnega programa je v akrobatskem pomembna tudi težavnost in izvedba akrobacij. Pri rock'n'roll plesu morata oba plesna partnerja delovati "močno", polna energije, zanesljivo in samozavestno. Pri izvajanju zahtevnih in velikokrat tudi nevarnih akrobacij je pomembna tako verbalna kot tudi neverbalna komunikacija med obema, med tekmovanjem pa predvsem pozitivna tekmovalna motivacija.
Izvršni odbor sekcije za akrobatski rokenrol:
- BOŠTJAN PAVČEK, predsednik
- MIRJAM KERPAN IZAK, podpredsednica, predstavnica ZPVUTS
- BOŠTJAN MARINKO, član, predstavnik ZPSS
- JURE MARKIČ, član
- ANITA VIHTELIČ, športna direktorica
- LUKA BRULC, predstavnik tekmovalcev